فیلتر روغن پژو ایساکو چه کارایی دارد؟

اجزای فیلتر روغن چیست؟ سیستم روان کاری از مجموعه‌ های فنی خودرو محسوب می‌ شود که از دو جهت در بالابردن بازده خودرو اهمیت دارد. در عین حال، احتمال بالا رفتن دمای موتور و بخش‌ های مختلف آن را کاهش می‌ دهد و در تنظیم دمای سیستم‌ های فنی خودرو مؤثر است. از آنجایی‌ که روغن موتور با جریان یافتن در بین بخش‌ ها و قطعات موتور، ذرات را با خود به مخزن روغن برمی‌ گرداند، اگر تصفیه نشود تمامی آن آلاینده‌ ها و ذرات نفوذی به قطعات مختلف بازمی‌ گردند، در عملکرد موتور ایجاد اختلال می‌ کنند. بنابراین روغن پیش از برگشت به مدار، نیاز به پاکسازی دارد که یکی از فواید فیلتر روغن می باشد. قیمت فیلتر روغن پژو ایساکو یکی از نمایندگی لوازم یدکی خودرو می باشد و بسیار مهم برای خودرو است.

فیلتر روغن موتور چیست؟

همه موتورها برای اینکه کارکرد صحیحی از خود به نمایش بگذارند، نیازمند روغن هستند. این عنصر ضروری می‌ تواند مصنوعی، نیمه مصنوعی و یا حتی معدنی باشد، اما وجود آن برای حرکت کردن موتور خودرو مهم است. این روغن وظیفه دارد تا ناخالصی‌ هایی مانند حشرات، رسوبات و گرد و غبار را جذب کند و در خود نگه دارد. با این کار از موتور محافظت می‌ کنند و بر عمر مفید آن اضافه می کنند. این فیلترها قبل از اینکه روغن به قسمت‌ های متحرک و حیاتی موتور برسند، آن را تمیز می کنند.

ساختار و اجزای فیلتر روغن

فیلتر روغن قطعه‌ ای نه‌ چندان بزرگ است که در ظاهر پیچیدگی خاصی ندارد. این قطعه در بسیاری مواقع شبیه به یک استوانه محفوظ توپر دیده می‌ شود. اما درون این محفظه ساختمانی منظم متشکل از بخش‌ های متفاوت وجود دارد که هر بخش وظیفه‌ ای مشخص برعهده دارد. ساختار فیلتر روغن از بخش‌ های زیر تشکیل شده است:

 در بالای محفظه

یکی از اجزای فیلتر روغن در بالای محفظه است. همچنین دارای پوششی فلزی و محکم است و در آن 4 یا 8 سوراخ برای عبور روغن و ورود به فیلتر تهیه شده است.

 سوپاپ ورودی فیلتر روغن

این سوپاپ که ضد تخلیه نیز نامیده می‌ شود. همچنین پشت در بالایی سوراخ‌ دار قرار گرفته است. ضمن به اینکه محافظت از فضای داخلی جلوگیری نفوذ آلاینده‌ ها، هنگام خاموشی موتور کمک می‌ کند تا فیلتر از روغن خالی نشود. پس از آن روغن اضافی به درون کارتل بازنگردد. این بخش از جنس لاستیک ارتجاعی است و تنها امکان ورود روغن به درون فیلتر را فراهم و راه خروج آن را مسدود می‌ کند. با نگه داشتن کمی روغن در فیلتر هنگام استارت اولیه، فیلتر روغن مورد نیاز موتور را تأمین می‌ کند.

محیط فیلتر

فیلترهای پاک‌ کننده و تصفیه‌ ساز را در خود جای می‌ دهد و به شکل یک استوانه توخالی فلزی است. از جنسی با مقاومت لازم در برابر گرما و فشار ساخته می‌ شود.

 فیلترهای کاغذی

فیلترهای کاغذی یا پارچه‌ ای ساخته شده از الیاف سلولزی، که با رزین ترکیب شده‌ اند و به‌ صورت تاخورده درون محفظه و حول استوانه مرکزی قرار نیز می‌ گیرند. که یکی از اجزای فیلتر روغن می باشند.

مجرای مرکزی فیلتر روغن

در وسط محفظه فیلتر، استوانه یا محور مرکزی قرار دارد با دیواره سوراخ‌ دار که فیلترها حول آن چرخیده‌ اند. تعداد و شعاع این سوراخ‌ ها، متناسب با تعداد و بزرگی سوراخ‌ های در ورودی در نظر گرفته می‌ شود تا فشار روغن ورودی و خروجی هماهنگی لازم را داشته باشد. این استوانه که لوله اسپیرال نیز نامیده می‌ شود، مجرای خروج روغن را تشکیل می‌ دهد. جنس آن از استیل است و تعداد سوراخ‌ های روی آن ارتباط مستقیم با فشار روغن مورد نیاز موتور دارد. این مجرا همچنین حالت مارپیچ دارد تا با ایجاد چرخش در روغن، آن را با فشار مناسب به‌ سمت مدار روغن سیستم موتور هدایت کند.

 سوپاپ اطمینان

این سوپاپ در هوای سرد و هنگامی که غلظت موتور بالا است، فشار و حجم روغن را در مجرای مرکزی بالا می‌ برد که روغن کافی به موتور ارسال شود.

 محافظ فیلتر روغن

یکی از آخرین اجزای فیلتر روغن محافظ آن است. روغن تصفیه‌شده از دیواره سوراخ‌دار مجرای مرکزی به داخل آن نفوذ می‌ کند. اما برای پیشگیری از نفوذ روغن تصفیه‌ نشده به درون مجرا از بخش بالایی یا انتهایی فیلترها، این دو بخش با یک صفحه محافظ بسته به نام دیسک انتهایی یا محافظ فیلتر روغن نگه داشته می‌ شوند. این صفحه به درب ورودی وصل است.

 نگهدارنده

نگهدارنده یک گیره فلزی است که درب را به دیسک انتهایی متصل می‌ کند. در بعضی از خودروها محفظه فیلتر یا محیط آن در سیستم روغن‌ کاری خودرو ثابت است و فقط بخش درونی و فیلترها تعویض شده و درون محفظه قرار می‌ گیرد.

بهترین فیلتر روغن ایساکو چیست قیمت ساختار فیلتر روغن پژو سرکان

فواید فیلتر روغن پژو ایساکو

فواید فیلتر روغن پژو 405 ایساکو بسیار است و هر کدام ارزش خاص خود را دارد. به بررسی این فواید می پردازیم.

تصفیه روغن موتور از آلودگی

طبیعی است جایی که پای سوخت و هوا در میان باشد و نتیجه‌ ای مانند احتراق در پی داشته باشد، حجمی از کربن، گرد و غبار و … باقی بماند. موتور هر ماشینی برای اینکه به حرکت در بیاید، وابسته به این عملیات است. بنابراین هر خودرو ای که احتراق را مرتبا تجربه می‌ کند و با این آلاینده‌ ها رو به رو می باشد. انواع فیلتر روغن موتور با تصفیه روغن از ناخالصی و آلودگی، روغن تمیز را به موتور می‌ رساند. این یکی از فواید فیلتر روغن می باشد.

جلوگیری از ورود روغن غلیظ به موتور

یکی از عمل های اصلی روغن، روانکاری اجزا قطعات موتور است. وقتی حجم قابل توجهی از دوده در روغن حل شود، سبب غلظت آن شده و در عملکرد طبیعی موتور اختلال ایجاد می‌ کند. آنچه فیلترها انجام می‌ دهند این است که از طریق سوراخ‌ های بسیار ریز خود از ورود روغن غلیظ به پمپ موتور جلوگیری می‌ کنند و به این ترتیب باعث می‌ شوند خودرو به درستی کار کند.

آشنایی با فیلتر اتاق خودرو 

افزایش طول عمر قطعات موتور

یکی دیگر از فواید فیلتر روغن به این صورت است که قطعات متحرک موتور برای اینکه کار خود را به درستی انجام دهند، نیازمند روغن هستند. چنانچه انواع فیلتر روغن موتور به درستی عمل کنند، تمام قطعات از سایش و خوردگی در امان می‌ مانند. همچنین روان حرکت می‌ کنندو عملیات موتور به درستی صورت می‌ گیرد. در نتیجه خودرو عملکرد بهتری خواهد داشت. در ادامه به زمان تعویض فیلتر روغن می پردازیم.

زمان تعویض فیلتر روغن

یکی از مهم ترین مسائل مناسب ترین زمان تعویض فیلتر روغن می باشد. به طور کلی هر زمان که روغن موتور در اثر جذب ذرات ناخالصی تغییر رنگ داد و تقریبا به رنگ قهوه‌ ای سوخته درآمد، باید فیلتر روغن موتور را تعویض کرد. در حالت عادی نیز توصیه می‌ شود فیلتر روغن خودرو در هر مرتبه سرویس روغن که حدود 6 هزار کیلومتر کارکرد را شامل می‌ شود، پس از آن زمان تعویض فیلتر روغن پژو 405 رسیده است.

بهترین فیلتر روغن پژو 405

از رایج ترین و بهترین فیلتر روغن پژو 405، می‌ توان به فیلترهای ایساکو و سرکان اشاره کرد. فیلتر های ایساکو همان برندی هستند که به صورت پیش فرض روی خودرو صفر، نصب می‌ شوند. این برند کیفیت مناسبی را نسبت به بودجه مورد نیاز خود، ارائه می‌ دهند. اگرچه بودجه‌ مورد نیاز برای خرید فیلتر روغن پژو 405 سرکان اندکی بیشتر است اما کیفیت، دوام و عملکرد آن چشم‌ گیر بوده و با محافظت از موتور خودرو صرفه اقتصادی بیشتری را نصیب صاحبان پژو 405 می‌ کند. به یاد داشته باشید که فیلتر روغن تقلبی با عمر کوتاه خود، به ذرات جامد اجازه چرخش در موتور را می‌ دهند و سبب خواهند شد تا سیلندر خودرو در معرض آسیب قرار گیرد. فروشگاه گندمی را به عنوان نمایندگی اصل خرید فیلتر روغن که بهترین برندهای فیلتر روغن پژو را عرضه می‌ کند به یاد داشته باشید تا دچار ضرر نشوید.

بهترین فیلتر روغن ایساکو چیست قیمت ساختار فیلتر روغن پژو سرکان

قیمت فیلتر روغن پژو 405

در بازار ایران می‌ توان برند های داخلی و خارجی متنوعی را برای خرید فیلتر روغن پژو 405 یافت. برای خرید اقلام اصل و استعلام قیمت فیلتر روغن 405 با این برندها باید بودجه‌ ای 100 هزار تا 200 هزار تومان را در نظر گرفت. از برندهای ایرانی فیلتر روغن می‌ توان به فیلترهای ایساکو، بهران و سرکان اشاره کرد. فیلتر روغن ایساکو را می‌ توان در محدوده قیمت مناسب تهیه کرد. کیفیت و قیمت فیلتر روغن پژو 405 ساخت داخل بسیار مناسب‌ تر از انواع خارجی آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *