دکمه مه شکن 206 ایساکو چگونه روشن می شود؟ بهترین لامپ چراغ برای مه شکن جلو برای رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب استفاده می شود...

مه شکن 206 چگونه روشن می شود؟

بر خلاف چراغ های معمولی نور پایین و نور بالا جلو خودرو، در مورد چراغ مه شکن سخن بسیار است. در این مطلب می خواهیم در مورد چراغ مه شکن 206 و موارد استفاده از آن با شما صحبت کنیم. زمینه نحوه کارکرد و موارد استفاده چراغ های مه شکن به این شکل است که زمان رانندگی در جاده ای با شرایط جوی نامناسب از نظر آب و هوا، گرد و غبار، مه و سایر موارد مشابه استفاده می شود. ضمن به اینکه طراحی این چراغ ها به گونه ای است که با افزایش زاویه تابش، مانع از بین رفتن دید راننده جلویی به واسطه تابش مستقیم نور به چشم آن ها خواهد شد. ضمن به اینکه لامپ مه شکن 206 انواع مختلفی دارد. مه شکن 206 ایساکو را می توانید از فروشگاه گندمی خریداری کنید. این ویژگی عملکرد مثبت آن ها را بیشتر می کند. در ادامه به اینکه چراغ مه شکن چیست می پردازیم.

چراغ مه شکن چیست؟

چراغ مه شکن به دو صورت تکی یا دوتایی به عقب و جلوی خودرو نصب می شود، که در مواقعی از شرایط آب و هوایی و .. مورد استفاده قرار می گیرد تا از تصادف و سایر حوادث جلوگیری شود. نحوه کارکرد چراغ پروژکتور به این صورت است که با انتشار پرتو های میله ای با زاویه زیاد نسبت به زمین می باشد. تفاوت این نوع چراغ با سایر چراغ های دیگر، افزایش دید کلی در فاصله محدود است؛ چون در زمانی که مه وجود دارد شما تا چند متری خود را نیز به سختی می توانید ببینید. چراغ مه شکن به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

چراغ مه شکن جلو

چراغ مه شکن جلو آن دسته از چراغ ها می باشد که در جلوی ماشین نصب می شود. هدف آن انتشار پرتوهای میله ای، با زاویه زیاد طراحی شده است. در زمان مه های غلیظ و دید نداشتن جاده با استفاده از زدن دکمه مه شکن 206 یا هر خودروی دیگر، چراغ روشن می شود. در نتیجه رانندگی ایمنی را می توانید داشته باشید. قطعات لوازم یدکی ایساکو دارایی نمایندگی در مشهد بهترین انتخاب برای شما می باشد. جهت ارتباط بیشتر با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس بگیرید.

چراغ مه شکن عقب

عملکرد کلی چراغ مه شکن عقب خودرو ، مشابه نوع مه شکن جلو می باشد. در واقع این چراغ ها بخشی از زمین را روشن می نماید که در پشت خودرو واقع شده است. در نتیجه از تصادف هایی که به عقب خودرو می باشد جلوگیری می شود. نکته مهم این چراغ ها به علت داشتن رنگ یکسان با چراغ خطر ترمز، بایستی با فاصله ای استاندارد از این چراغ ها قرار گرفته تا در هنگام استفاده از ترمز برای رانندگان عقبی ، مشکلی ایجاد نشود.

رنگ چراغ های مه شکن

اکثر رانندگان فکر می کنند رنگ زرد، رنگ اصلی چراغ مه شکن می باشد. اما برخلاف این باور رنگ زرد، رنگ اصلی چراغ مه شکن نبوده و گاهی افراد آن را زرد یا سفید می بینند. در واقع تنها عامل تاثیرگذار بر روی عملکرد چراغ مه شکن، نحوه تابیدن نور و زاویه تاباندن آن به سمت زمین می باشد. پس لامپ مه شکن 206 تیپ 2 هم می تواند سفید و یا زرد باشد.

 

دکمه مه شکن 206 ایساکو چگونه روشن می شود؟ بهترین لامپ چراغ برای مه شکن جلو

چرا نور زرد رنگ دیده می شود؟

نور زرد رنگ نسبت به نور سفید ، اشعه بنفش کمتری داشته است. این ویژگی باعث کاهش تبلور نور در برخورد با قطرات مه و آب می شود. در واقع استفاده از این نوع رنگ برای دید در شرایط مه آلود بسیار مفید است. استفاده از این قابلیت می تواند برای رانندگان از مزیت بالایی برخوردار باشد و به همین علت در هنگام طراحی چراغ مه شکن ، از نور زرد استفاده می شود.

علائم مه‌ شکن روشن

علامت مه‌‌ شکن به شکل چراغ و روی دسته راهنما قرار دارد که با روشن‌ شدن آن، نوری به‌صورت مارپیچ از داخل نشانه عبور می‌ کند. همچنین در بسیاری از خودروها، نشانه دیگری در پشت آمپر هم قرار گرفته که رنگ سبز نشان‌ دهنده روشن‌ بودن مه‌ شکن جلو و رنگ نارنجی برای چراغ‌ ها عقب است.

استفاده از چراغ مه شکن برای چه کسانی واجب است؟

اصلی ترین نکته ای که باید درباره چراغ مه شکن بدانید، این است که استفاده از این چراغ ها به شما دید محدودی می دهد. در نتیجه شما نباید این انتظار را داشته باشید که از این چراغ در مواقع عادی و با سرعت بالا استفاده کرد. در حقیقت استفاده از این چراغ بیشتر برای کسانی که در مسیر های مه آلود و یا جاده هایی که بارش برف و باران در آن منطقه زیاد است، پیشنهاد می شود. در چنین شرایط آب و هوایی دکمه مه شکن 206 را روشن نمایید.

در چه زمان نباید از چراغ مه شکن خودرو استفاده کنیم ؟

این مسئله که شما بدانید از چراغ مه شکن خودرو در چه مواقعی نباید استفاده کنید بسیار مهم است. زمانی که شرایط هوا خوب است باید چراغ های مه شکن را خاموش کنید. قبل از این که وارد جاده شوید بهتر است شرایط جوی جاده را بررسی کنید. معمولا قبل از این که آفتاب طلوع کند مه تشکیل خواهد شد. همچنین بعد از طلوع خورشید مه از بین می رود. به همین دلیل در مسیر رانندگی باید به صورت مرتب شرایط آب و هوا را بررسی کرد. زمانی که خودرو خود را خاموش می کنید چراغ ها به صورت اتوماتیک خاموش خواهند شد. بعد از روشن کردن خودرو چراغ ها فعال می شوند.
همچنین اگر در حال حرکت هستید و چراغ ‌های اصلی خودرو روشن می باشد باید بدانید که در صورت مساعد بودن هوا چراغ های مه شکن نیاز است خاموش شوند.

مه شکن 206 چگونه کار می کند؟

غالبا چراغ های مه شکن از طریق کلید مجزا در برخی خودروها و جدا از دکمه چراغ های جلو فعال می شوند. در برخی خودروها این چراغ ها به وسیله 2 عدد دکمه می باشند و یکی از آن ها مخصوص چراغ های جلو و دیگری برای چراغ های عقب خودرو تهیه شده است. در لامپ مه شکن 206 سفید این عمل به وسیله کلید های چرخشی انجام می شود، در این خودرو به راحتی کلید را در حالت مورد نظر خود قرار داده و چراغ ها را روشن می شوند. در اکثر این دسته ها با یک بار چرخاندن، مه شکن جلو روشن می شود و با یک بار دیگر چرخاندن مه شکن عقب روشن می شود. پس دکمه مه شکن 206 چرخشی می باشد.

دکمه مه شکن 206 ایساکو چگونه روشن می شود؟ بهترین لامپ چراغ برای مه شکن جلو

بهترین لامپ برای مه شکن ماشین

بنا به توصیه کارشناسان خودرو، بهترین لامپ برای مه شکن زنون می باشد. لامپ مه شکن 206 سفیداز این نوع می باشد. زیرا نور بسیار قوی زنون، جاده را مانند روز روشن می کند و مصرف برق بسیار کمی دارد. علاوه بر آن طول عمر زنون، استحکام آن در مقابل رطوبت و ضربات زیاد است. لامپ هدلایت، به علت ظریفی در ساخت و نوع تکنولوژی به کار رفته در آن، برای مه شکن توصیه نمی شود. اگر چه امکان دارد هدلایت برای مه شکن از لحاظ نور دهی راضی کننده باشد اما به علت آن که مه شکن به سطح زمین نزدیک می باشد. احتمالا ورود گرد و غبار و رطوبت به آن بیشتر است، همچنین هدلایت کمتر دوام می آورد. لامپ های هالوژنی نیز که مصرف برق بالایی داشته و نور آن ها به نسبت زنون ضعیف تر هست، فقط از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشند و غالبا مه شکن به صورت فابریکی دارای لامپ هالوژنی می باشد.

نکاتی مهم در مورد چراغ مه شکن

چند نکته بسیار مهم درباره چراغ مه شکن وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • اولین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که فقط در مواقع ضروری از دکمه مه شکن 206 را استفاده کنید.
  • در شرایط عادی که آب‌ و هوا مناسب است و وضعیت دید کافی دارید از این چراغ‌ ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • چراغ مه شکن را با چراغ ترمز اشتباه نگیرید.
  • تحت هیچ شرایطی از چراغ مه شکن به عنوان چراغ اصلی خودرو استفاده نکنید.
  • اگر تا به حال خودروی شما به چراغ مه شکن مجهز نشده حتماً آن را به این چراغ مجهز کنید.

قیمت مه شکن 206 ایساکو

قیمت مه شکن 206 یکی از مهم ترین نکاتی است که افراد زمان خریداری چراغ به آن توجه می کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که هزینه خریداری هر یک از چراغ های مه شکن بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می شود. پس چراغ قیمت مه شکن 206 کروز ایساکو می تواند متفاوت باشد. رنگ چراغ و لامپ مه شکن 206 یکی از مهم ترین مواردی به شمار می ‌رود که قیمت چراغ مه شکن را تعیین می کند. همچنین باید بدانید که مدل چراغ از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت آن است. هر یک از مدل های متفاوت چراغ های محرک را باید به ‌خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یکی از مناسب ترین مدل ها را برای ماشین خود خریداری کنید. توجه داشته باشید که هر یک از برندهای متفاوت چراغ ها قیمت شان با یکدیگر فرق می‌ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *