راهکار های افزایش کیفیت صدای ظبط خودرو

7 راه ساده برای افزایش کیفیت صدای ضبط ماشین

بدون شک رانندگی در حال گوش دادن به موسیقی، یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی ست که تجربه کرده اید. اما برای اینکه بتوانید با افزایش کیفیت صدای ضبط ماشین از گوش دادن به موزیک مورد علاقه‌تان لذت ببرید، باید از وسایل و ترفندهای مخصوصی استفاده کنید.

استفاده از گیرنده جدید به جای گیرنده فابریک

تعویض گیرنده فابریک برای افزایش کیفیت صدا ضبط ماشین، یکی از ساده‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. بهتراست بعداز مدتی باندهای جدید را جایگزین سیستم صوتی قدیمی کرده تا صدایی با کیفیت‌تر را بشنوید.

استفاده نکردن از AUX

راه های افزایش کیفیت صدای ظبط ماشین

بسیاری از رانندگان برای اینکه موزیک‌های تلفن همراه‌شان را از طریق ضبط خودرو بشنوند، از کابل AUX استفاده می کنند. در حالیکه این کابل صدای نویز را افزایش داده و مانع از شنیدن موسیقی با کیفیت بالا خواهد شد. بنابراین باید روشی دیگر را برای اتصال جایگزین کنید.

به کار بردن فایل های صوتی با کیفیت

همیشه کیفیت صدای ضبط به دلیل قطعات و سیستم صوتی نیست؛ بلکه گاهی باید از فایل‌های صوتی مناسبی استفاده کرد. توجه داشته باشید که هرچه فایل صوتی فشرده‌تر شود، کیفیت صدا نیز به همان میزان کاهش می‌یابد. پس بهتر است فایل‌های با کیفیت و وضوح بالا را جایگزین کنید.

اضافه کردن قطعات تقویت کننده

برای اینکه صدایی با کیفیت را از سیستم صوتی خودرو بشنوید، لازم است از قطعاتی با کیفیت بالا استفاده کنید. این قطعات شامل بلندگوهای با کیفیت و آمپلی فایرها هستند. اگر می‌خواهید صدایی بلند و واضح را در فضای خودرو گوش دهید، اکولایزر انتخاب بسیار مناسبی است.

استفاده از اکولایزر برای سیستم صوتی

اگر به فروشگاه‌های لوازم صوتی خودرو رفته باشید، بدون شک برای تقویت صدای سیستم صوتی، خرید و نصب اکولایزر را توصیه می‌کنند. این قطعه می‌تواند کیفیت صدا را در سه پارامتر Height, MID و Low تنظیم کند.

تازه های منتشر شده در وبلاگ گندمی:      6 علت اصلی خراب شدن سیستم برق خودرو

کاهش دادن پارازیت در سیستم صوتی ماشین

همین ابتدا باید بدانید فضای داخل خودرو مانند فضای خانه نیست. پس نباید انتظار داشته باشید که کیفیت سیستم صوتی ماشین مانند بلندگوهای خانه باشد. زیرا پارازیت و صداهای جاده، هرکدام می توانند تاثیر خود را بر پخش موسیقی بگذارند. اما با استفاده از مواد خنثی، مواد عایق صدا، کفی‌های اسپورت، ورق‌های خالی در فضای ماشین و… کیفیت صدا را در ماشین بالا برد.

استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ با کیفیت

مبدل‌های دیجیتال وظیفه تبدیل اطلاعات دیجیتال را به سیگنال‌های موسیقی دارند. مبدل‌های آنالوگ داخل گوشی‌ها معمولا DAC بوده که برای گوش کردن موزیک با هدفن مناسب هستند. به همین خاطر استفاده از آن‌ها برای DAC هایی با مدل‌های بالاترین، کیفیت بیشتری را ارائه نمی‌دهد. پس پیشنهاد می‌کنیم برای اتصال موبایل به سیستم صوتی خودروتان، از کابل USB استفاده کرده تا موسیقی را با حداکثر جزئیات و قوی‌ترین صدا بشنوید.

نقطه نظر کارشناسان گندمی

 یکی از بزرگترین لذت‌ها حین رانندگی، گوش دادن به موزیک مورد علاقه است. اما همیشه با این چالش روبرو خواهید بود که چگونه صدای سیستم صوتی خودرو را افزایش دهیم. به همین خاطر در این مقاله از گندمی به معرفی روش‌هایی کاربردی برای بالا بردن صدای ضبط ماشین پرداختیم. تا با استفاده از هرکدام از این روش‌ها، بتوانید حین رانندگی از موسیقی مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *