علت چشمک زدن

بررسی علت چشمک زدن ساعت ماشین و رفع مشکل آن

ساعت خودرو از جمله کاربردی‌ترین قطعات بوده که می‌تواند زمان را به شما نشان دهد. این ساعت با استفاده از برق خودرو زمان را به راننده نشان می‌دهد. البته تا وقتی که مشکل دل زدن را نداشته باشد.

 نمایش زمان در قالب اعداد به صورت ثابت خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که با چشمک زدن ساعت ماشین روبرو شدید، بایستی به دنبال علت آن بوده تا بتوانید آن را برطرف کنید. در ادامه این مقاله به بررسی علت چشمک زدن ساعت ماشین و رفع مشکل می‌پردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

خراب شدن فیوز ماشین؛ اولین علت چشمک زدن ساعت ماشین

همانطور که می‌دانید ساعت خودرو، از برق ماشین برای نمایش زمان به کاربر استفاده می‌کند. پس درصورتی که فیوز با مشکلی مواجه شده یا اینکه بسوزد، خودش را با چشمک زدن ساعت نشان خواهد داد.

 بهتر است ماشین را به فردی متخصص نشان داده تا مشکل را بررسی و آن را برطرف کند. تعمیر کار در ابتدا جعبه فیوز را بررسی می‌کند. این جعبه در سمت چپ غربیلک فرمان قرار داشته و متناسب با آمپری که دارد، رنگ‌بندی شده است.

گرچه می‌توانید آن را با توجه به دفترچه راهنما باز و بسته کنید تا جایگاه هر فیوز را بشناسید، اما بهتر است برای جلوگیری از آسیب رساندن به فیوزهایی دیگر، بررسی این مشکل را به فردی متخصص بسپارید.

خراب بودن باتری ماشین؛ دیگر دلیل چشمک زدن ساعت ماشین

برق خودرو را باتری تامین می کند. پس دور از انتظار نخواهد بود که خراب شدن باتری سبب چشمک زدن ساعت ماشین شود. برطرف کردن این مشکل با تعویض باتری ماشین امکان پذیر خواهد بود. البته برای اینکه مطمئن شوید باتری نیازمند تعویض است یا نه، باید نظر یک تعمیرکار متخصص را جویا شوید.

چرا که تنها چشمک زدن ساعت خودرو علامتی برای ضعیف شدن باتری نیست؛ بیشتر شدن زمان استارت خودرو، کم نور شدن چراغ‌های ماشین و… دیگر علائم ضعیف شدن باتری هستند.

اگر میخواهید بیشتر در رابطه با ضعیف شدن باتری ماشین بدانید سری به صفحه چطور متوجه شویم باتری ماشین از بین رفته یا فقط دشارژ می شود برنید.

آسیب دیدن صفحه نمایش ساعت؛ دیگر دلیل چشمک زدن ساعت ماشین

ممکن است چشمک زدن ساعت خودرو به دلیل وارد شدن ضربه ای به صفحه نمایش باشد. در این شرایط لازم است تعمیرکار صفحه را بررسی کرده تا متناسب با مشکل موجود، اقدامات لازم را انجام دهد.

در صورتی که صفحه نمایش ساعت لمسی باشد، این احتمال وجود دارد که حسگرها در اثر ضربه آسیب دیده باشند؛ بنابراین بایستی صفحه نمایش لمسی ساعت تعویض شوند. اما اگر نمایشگر ساعت غیر لمسی بوده باشد، با مراجعه به تعمیرکاری متخصص و با استفاده از چند ترفند ساده مشکل برطرف خواهد شد.

تازه های منتشر شده در وبلاگ گندمی :             راهنما انتخاب بهترین گریس خودرو + معرفی برند مناسب 

وجود ایرادی در مادر برد هم می تواند دیگر علت چشمک زدن ساعت ماشین باشد

ایراد پیدا کردن مادربورد هم می‌تواند دیگر دلیل چشمک زدن ساعت خودرو باشد. به این خاطر که تمامی قطعات و تجهیزات مربوط به مدار روی مادربورد قرار گرفته اند. پس اگر مادربورد با مشکلی روبه رو شود، عملکرد مدار ساعت را تحت تاثیر قرار داده و سبب از کار افتادن آن خواهد شد.

 برای حل کردن این مشکل می‌توانید مادربورد را تعمیر یا تعویض کنید. که البته بایستی این کار را متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید انجام دهید. چون در بعضی موارد تعویض مادربرد صرفه اقتصادی برای راننده نخواهد داشت.

نقطه نظر کارشناسان گندمی

علت چشمک زدن ساعت ماشین و رفع مشکل آن را در این مقاله  از گندمی مورد بررسی قرار دادیم. گفتیم این مشکل می‌تواند به دلایلی نظیر خراب بودن باتری ماشین، خراب بودن مادربورد، آسیب دیدن صفحه نمایش ساعت و خراب بودن فیوزهای آن باشد. علاوه براین باید توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر آن را بایستی به تعمیرکاری متخصص بسپارید تا مشکل را به درستی تشخیص داده و آن را برطرف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *