کاپوت 206 سمند چیست کاپوت ماشین 405 قیمت کاپوت پژو پارس

کاپوت ماشین

درب موتور خودرو که در بین افراد بیشتر با نام کاپوت ماشین شناخته‌ شده است یکی از قطعات بدنه خودروها می‌ باشد. کاپوت در حالت کلی به‌ طور کامل سطح موتور خودرو را پوشانده و از محتویات موتور خودرو محافظت می‌ کند. از نظر طراحی، کاپوت‌ ها در طراحی کلی به یکدیگر شبیه بوده اما در عین شباهت با یکدیگر تفاوت‌ هایی نیز دارند. در ادامه با همراهی لوازم یدکی گندمی مشهد به کارایی و قیمت کاپوت اشاره می کنیم.

کاپوت ماشین چیست؟

در خودروهای موتور جلو، کاپوت ماشین ممکن است در لبه جلو یا عقب لولا شود، یا در مدل‌ هایی مانند فورد ممکن است به دو بخش تقسیم شود، یکی در هر طرف، که هر کدام در امتداد خط مرکزی لولا شده است. نوع دیگری کاپوت و قوس چرخ را در یک بخش ترکیب می کند و به کل بدنه جلو اجازه می دهد تا در اطراف یک محور نزدیک جلوی خودرو به جلو متمایل شود. کاپوت ها معمولا از همان موادی ساخته می شوند که بقیه بدنه دارند. این می تواند فولاد، آلومینیوم، فایبرگلاس یا فیبر کربن باشد. با این حال، برخی از شرکت‌ های پس از فروش، جایگزین‌ های کاپوت فولادی فایبرگلاس یا فیبر کربنی را برای سبک‌ تر کردن خودرو تولید می‌ کنند. سیستم آزادسازی کاپوت در اکثر خودروها رایج است و معمولا از یک دستگیره قفل داخلی کاپوت، یک کابل آزاد کردن کاپوت و یک مجموعه قفل کاپوت تشکیل شده است.

زینت کاپوت چیست؟

زیورآلات کاپوت که درپوش رادیاتور، طلسم موتور یا طلسم خودرو نیز نامیده می‌ شود. یک مدل خاص ساخته شده است که نماد یک شرکت خودروسازی مانند یک نشان است که در قسمت مرکزی جلوی کاپوت ماشین قرار دارد. تقریبا از زمان پیدایش اتومبیل ها به عنوان یک زینت استفاده شده است.

وظایف کاپوت خودروها

کاپوت مانند هر قطعه دیگری از خودرو مثل شلگیر، ترمز دستی و … وظایف خود را دارند. وظایف کاپوت خودرو عبارتند از:

حفاظت از موتور

مهم‌ ترین قطعه یک خودرو ، موتور خودرو  آن است. به دلیل اهمیت بالای موتور خودرو ضروری است تا به خوبی از آن محافظت‌ شده تا از آسیب های وارده احتمالی در امان باشد. اصلی‌ ترین وظیفه کاپوت، محافظت از موتور خودرو است. در حقیقت در نبود کاپوت، ممکن است تا اجزای داخلی موتور در اثر ضربات احتمالی و یا شرایط جوی نامناسب آسیب ببینند. در اصل کاپوت خودرو با پوشش تمام سطح موتور و قطعات آن از موتور خودرو محافظت می‌ کند.

قابلیت دسترسی به موتور

ساده‌ ترین وظیفه کاپوت که در نگاه اول به آن‌ هم قابل‌ درک خواهد بود این است که این امکان را به ما می‌ دهد تا به‌ سادگی به موتور خودرو دسترسی داشته باشیم. اهمیت این دسترسی زمانی مشخص می‌ گردد که خودرو در اثر خرابی نیاز به تعمیر داشته باشد و ضروری باشد که به موتور خودرو دسترسی داشته باشیم.

عایقی برای صدای موتور

موتور خودروها در زمان روشن بودن و حرکت تولید صدا می‌ کنند. این صداها عموما از احتراق درون موتور ناشی می‌ شوند. از این‌ رو همواره شرکت‌ های خودروسازی به دنبال راهی هستند که این صداها را کاهش دهند و قرارگیری یک پوشش بر روی موتور به نظر ساده‌ ترین راه پیش رو است. کاپوت به‌ طور کامل سطح موتور را می‌ پوشانده و از خروج صدا از موتور خودرو به میزان قابل‌ توجهی جلوگیری می‌ کند. درب موتور خودرو یک عایق مناسب برای صدای موتور است.

محافظت از سرنشینان خودرو

در بالا به وظیفه اصلی کاپوت که حفاظت از موتور خودرو می‌ باشد اشاره کردیم. با پیشرفت تکنولوژی خودروسازی و دستیابی به فناوری‌ های پیشرفته مرتبط این صنعت شاهد این موضوع بوده‌ ایم که کاپوت خودروها در زمان وقوع تصادف از وارد آمدن ضربه به داخل اتاق خودرو جلوگیری کرده و نتیجه آن آسیب وارده به سرنشینان خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد.

زیبایی خودرو

علاوه بر تمامی کارایی‌ هایی که در بالا ذکر شد، کاپوت‌ ها بر زیبایی خودروها تاثیر بسزایی دارند. از این‌ رو در صنعت خودروسازی طراحی درب موتور خودروها اهمیت فوق‌ العاده‌ ای دارد.

کاپوت 206 سمند چیست کاپوت ماشین 405 قیمت کاپوت پژو پارس

همانطور که گفته شد کاپوت بسیار مهم در خودرو می باشد و جهت خرید یا تعویض کردن آن باید دقت بسیاری داشته باشید. قیمت کاپوت برای مدل های ماشین متفاوت است و باید به اصل بودن آن توجه بسیاری کرد. جهت مشاوره و استعلام قیمت کاپوت با شماره تلفن لوازم یدکی گندمی مشهد ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *