کنیستر ماشین پراید پژو قیمت شیر برقی کنیستر 206

کنیستر خودرو چگونه کار می کند؟

کنیستر ماشین قطعه‌ای است که در قسمت خروجی باک خودرو نصب می‌شود و بخار بنزین را جذب می‌کند. بکار گرفتن قطعاتی جدید برای کاهش هدر رفت سوخت یا بهینه سازی موتورها و اجزای فنی خودروها، مواردی بودند که برای رسیدن به این هدف مورد توجه قرار گرفت. استفاده جعبه یا مخزن کنیستر یا شیر برقی کنیستر یکی از این تلاش‌ های محسوب می‌ شود. اکنون می‌ خواهیم درباره علائم خرابی کنیستر همراه با محصولات یدکی خودرو در مشهد کمی بیشتر بدانیم.

کنیستر خودرو چیست؟

بنزین خودرو نیاز به گرمای محیط دارد نا مشتعل شود حال اگر این گرما در حدی نباشد که اشتعال صورت گیرد، بنزین بخار می‌ شود. خروج بخار بنزین نه تنها برای محیط زیست زیان بار است بلکه تجمع آن در باک خودرو نیز می‌ تواند خطرات بسیار زیادی به همراه داشته باشد به همین سبب طراحان خودرو راهی برای تنفس خودرو طراحی کردند تا این بخار از باک خودرو خارج شود. این مخزن انبساط یا کنیستر، بخار را به سمت منیفولد و با هدف سوخت بخار به موتور خودرو هدایت می‌ کند.

کنیستر چه وظیفه‌ ای دارد؟

در خودروهای بنزینی یک مخزن به نام کنیستر وجود دارد تا بخار بنزین را جذب کند. این قطعه دارای کربن است و به وسیله آن می‌ تواند مانند یک اسفنج بخار را جذب و از خروجی به سمت منیفولد هدایت کند. این قطعه سه لوله دارد که دو لوله به باک و یک لوله با منیفولد در ارتباط است و برای کارکرد بهتر یک خروجی برای ارتباط با هوای آزاد برای آن در نظر گرفته شده است. یک فیلتر برای فیلتر هوای ورودی در دهانه آن قرار دارد. زمانی که موتور خودرو روشن است منیفولد بخار بنزین را به محفظه احتراق می‌ رساند و زمانی که موتور خودرو خاموش است. کنیستر باید بخار بنزین را جذب کنید تا به هوای آزاد وارد نشود.

0513306

کلیک بر روی شماره برای سفارش قطعه خودرویی موردنظر شما

شیر برقی کنیستر

شیر برقی کنیستر در مسیر بخارات بنزین به سمت منیفولد هوا قرار دارد و ورود این بخارات را به منیفولد کنترل می‌ کند. تنظیم عملکرد این شیر تحت کنترل ECU است. در واقع ورود بخارات بنزین به درون منیفولد باید در زمان روشن بودن خودرو انجام شود و در غیر این صورت راه عبور آنها مسدود باشد. همچنین ورود بخارات به منیفولد هوا باید با زمان بندی موتور و فرآیند احتراق هماهنگ باشد. بنابراین باز بسته شدن آن باید منظم و در زمان مشخص صورت گیرد. این زمان را ECU با توجه به تنظیمات موتور، زمان‌ بندی احتراق و باز و بسته شدن سوپاپ‌ ها انجام می‌ دهد. این شیر برقی از یک هسته آهنی سلونوئیدی و یک سیم پیچ سلونوئیدی تشکیل شده است. یک سر این سیم‌ پیچ به قطر مثبت باتری و سری دیگر آن به ECU متصل است.

علائم خرابی کنیستر

کنیستر ماشین هم مانند دیگر قطعات خراب می شود و باید آن را تعویض نمود. در ادامه علائم خرابی کنیستر عبارتند از:

روشن شدن چراغ چک

زمانی که چراغ چک خودرو روشن می‌ شود باید مشکل را به وسیله دیاگ پیدا کنید که اگر مشکل از کنیستر باشد با خطای شیر برقی کنیستر قابل مشاهده است.

صدای تق تق

اگر شلنگ‌ های کنیستر پاره یا شکسته باشد صدای تق تق شنیده خواهد شد.

بوی بنزین

یکی از دلایلی که بوی بنزین از اتاق خودرو به مشام می‌ رسد خراب بودن حباب گیر است. دلیل دیگر آن می‌ تواند اشکال در شلنگ‌ های کنیستر باشد. اگر بوی بنزین دائمی نباشد و تنها گاهی اوقات احساس شود کنیستر ایراد دارد.

خارج شدن بخار بنزین

زمانی که در باک را باز می‌ کنید و بخار بنزین با فشار خارج می‌ شود نشانه معیوب بودن کنیستر است.

پاشیده شدن بنزین

یکی دیگر از نشانه‌ های خراب بودن کنیستر ماشین پاشیده شدن بنزین بعد از باز کردن در باک است.

کنیستر ماشین پراید پژو قیمت شیر برقی کنیستر 206

زمان تعویض کنیستر

زغال‌ های فعال کنیستر زمان محدودی برای جذب بخار بنزین دارند و اگر در زمان مشخصی تعویض نشود، عملکرد این قطعه با مشکل مواجه خواهد شد. زمان تعویض کنیستر توسط کارخانه مشخص می‌شود و چیزی حدود 30 هزار کیلومتر یا هر 2 سال است. جهت خرید و ارتباط با کارشناسان فروشگاه لوازم یدکی خودرو (کلیک سریعتر بر روی لینک ورود به صفحه تماس) می توانید با شماره های سایت ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *