نکات رانندگی در برف

نکات رانندگی در برف

زمین برفی می‌ تواند رانندگی را به یک چالش واقعی تبدیل کند و حتی می‌ تواند منجر به تصادف شود. بنابراین قبل از شروع به رانندگی در هوای برفی، باید خود را به‌ اندازه کافی آماده کنید تا بتوانید به‌ موقع به مقصد برسید. همچنین از قبل باید بدانید در شرایط مختلف چه کاری انجام دهید تا از بروز حادثه جلوگیری کنید. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ ایم تأثیر زیادی در ایمن‌ تر شدن سفرها دارند. اگر می‌ خواهید رانندگی در برف و باران به راحتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با جزئیات نکات نحوه رانندگی در برف همراه مقالات فروش قطعات ایساکو با کد باشید.

نکات قبل از شروع رانندگی در هوای برفی

در این بخش به نکات رانندگی در برف و مواردی که قبل از شروع به حرکت باید رعایت کنید، اشاره کرده‌ ایم.

مسیر خود را مشخص کنید

قبل از حرکت، مسیر خود را به‌ دقت بررسی کنید. برای این کار از اپلیکیشن‌ های مسیریاب کمک بگیرید و  از آن برای اطلاع از ترافیک خیابان‌ ها استفاده کنید تا بتوانید مسیرهایی انتخاب کنید که خلوت‌ تر هستند. حتما آخرین اطلاعیه‌ های مربوط به آب و هوای محل زندگیتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر گیر نمی‌ کنید.

 مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرید

احتمالا در روزهای برفی نسبت به روزهای عادی مدت زمان بیشتری طول می‌ کشد تا به مقصدتان برسید. چرا که باید برف شیشه‌ ها، آینه‌ ها، چراغ‌ ها و سقف را از روی ماشین بردارید. همچنین باید منتظر بمانید تا یخ شیشه جلویی آب شود. می‌ توان گفت که این مهم‌ ترین نکته رانندگی در برف است. اگر متوجه شدید که قفل در یخ زده است، بهتر است کلید را گرم کنید یا یخ‌زدا یا روان‌کننده‌ های روغنی را داخل قفل اسپری کنید. علاوه بر این‌ ها، بررسی مواردی که در ادامه به آنها اشاره شده است نیز زمان‌ بر خواهد بود، اما ارزش آن را دارد که قبل از حرکت، کمی برایشان وقت بگذارید.

مطمئن شوید که برف‌ پاک‌ کن‌ خاموش است

قبل از روشن کردن ماشین، مطمئن شوید که کنترل خودکار برف‌ پاک‌ کن خاموش است، زیرا در صورتی که یخ زده باشد و شروع به کار کند، فیوز کنترل برف‌ پاک‌ کن منفجر می‌ شود. برف‌ پاک‌ کن‌ ها باید درست کار کنند تا بتوانید شیشه جلو را کاملا تمیز کنید.

لاستیک‌ ها را چک کنید

لاستیک‌ ها را از نظر اینکه آج سالمی داشته باشند، بررسی کنید. لاستیک‌ های سابیده شده، هنگام رانندگی روی برف و یخ لیز می‌ خورند. اگر در منطقه‌ ای زندگی می‌ کنید که احتمال بارش برف در آن زیاد است، حتما تایرهایی استفاده کنید که آج عمیق‌ تری دارند. اگر شرایط یخبندان خیلی وخیم است، بهتر است از زنجیر چرخ استفاده کنید. همچنین میزان باد لاستیک ها را باید دقت بکنید.

مایع شیشه‌ شوی را چک کنید

برای جلوگیری از یخ زدن آب از یک شیشه‌ شوی باکیفیت خوب استفاده کنید که حداقل تا 35- یخ نزند. اگر این کار را نکنید، برف‌ پاک‌ کن‌ های شیشه جلویی ممکن است در شرایط برفی کار نکنند. اگر از نوع شیشه‌ شوی خود مطمئن نیستید، می‌ توانید آن را چک کنید.

رانندگی در برف بدون زنجیر چرخ اصول روش رانندگی در سربالایی جاده برفی

رانندگی در برف و باران

به یاد داشته باشید رانندگی در هوای برفی و بارانی بسیار دقت می خواهد. زیرا سطح اصطکاک چرخ های اتومبیل با آسفالت سطح سواره رو در چنین مواقعی کاهش می یابد. توصیه می کنیم با رعایت همه اصول ایمنی و سرعت مطمئن رانندگی کنید تا حادثه ای برای شما و دیگران پیش نیاید. مسئله دیگری را یادآور می شویم و آن کاهش سرعت در زمانی است که عابرانی در کنار خیابان منتظر وسایل نقلیه هستند و ممکن است حرکت سریع شما باعث پاشیدن آب و گل به آنان شود. در ادامه به نحوه رانندگی در برف می پردازیم.

 نحوه رانندگی در برف و یخبندان

در شرایط یخبندان ضمن خودداری از گردش و انحراف ناگهانی، با سرعت مطمئنه حرکت کنید. توجه داشته باشید حتی در صورت پاشیده شدن نمک و شن بر روی جاده، سطح راه ممکن است لغزنده باشد. حرکت وسایل نقلیه با لاستیک های یخ شکن باعث صدمه زدن به خط کشی و آسفالت خیابان ها می شود. لذا ضروری است که به محض تغییر در وضعیت فیزیکی خیابان ها نسبت به تعویض لاستیک های یخ شکن اقدام نمایید. به همراه داشتن زنجیر چرخ و توجه به هشدارهای هواشناسی و پلیس را هیچ گاه فراموش نکنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *