نحوه برخورد با انفجار لاستیک و راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب

نحوه برخورد با انفجار لاستیک برای جلوگیری از آسیب

ممکن است هنگام رانندگی در جاده با لاستیک‌های پاره شده در حاشیه مسیر مواجه شده باشید. دلیل این مورد انفجار لاستیک بوده که بدون شک در سرعت بالا، فاجعه ای خطرناک را به همراه داشته است. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، فشار بالای هوا در لاستیک و بی‌توجهی راننده نسبت به میزان باد و تنظیم باد لاستیک ها است.

 اولین کاری که باید برای جلوگیری از آسیب هنگام ترکیدگی لاستیک انجام شود، توجه به نشانگر فشار باد در لاستیک، روی داشبورد است. اما گاهی این امکان وجود دارد که با این اتفاق مواجه خواهید شد، آنجاست که باید بدانید چگونه شرایط را مدیریت کرده تا آسیبی به سرنشینان وارد نشود.

چگونه از وارد شدن آسیب هنگام انفجار لاستیک جلوگیری کنیم؟

اینکه بدانید چگونه باید از وارد شدن آسیب به سرنشینان هنگام انفجار لاستیک جلوگیری کنید، چند مورد را باید مدنظر قرار دهید. وقتی حین رانندگی با ترکیدگی ناگهانی لاستیک روبه رو شدید، محکم گرفتن فرمان و جلوگیری از انحراف آن اولین اقدامی که باید انجام دهید.

پایتان را روی ترمز نگه داشته و برای حفظ موقعیت‌تان در جاده، کمی پدال گاز را فشار دهید. شاید این ذهنیت برای‌تان ایجاد شود که افزایش سرعت خطرناک است؛ در حالیکه افزایش سرعت به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین لاستیک و جاده ممکن نخواهد بود.

تازه های منتشر شده در وبلاگ گندمی :              بررسی علت چشمک زدن ساعت ماشین و رفع مشکل آن

حواستان باشد خودرو در میانه جاده متوقف نشود تا در معرض برخورد با سایرین قرار بگیرد. باید تا زمانی که سرعت به 45 کیلومتر بر ساعت رسید، مانع از توقف شده و بعداز آن، در شانه خاکی جاده ترمز بگیرید. در این حین باید توجه‌تان به اطراف با کمک آینه ها باشد و به سایرین نیز با کمک چراغ‌های راهنما، وضعیت اضطراری خود را اطلاع دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *