خرید رودی خودرو ( تودری خودرو)

صفر تا صد خرید رودری خودرو (تودری)

خرید تودری یا همان رودری خودرو، یکی از مهم‌ترین قطعات کابین به حساب می‌آید. در واقع رودری ماشین، مرزی بین درب فلزی ماشین و سرنشین ایجاد کرده تا علاوه بر در امان ماندن آن‌ها از پیچ و مهره‌ها، فضای داخلی خودرو زیباتر شود. به کار بردن رودری برای ماشین، این امکان را فراهم کرده تا قسمت‌های مختلفی را برای قرار دادن روزنامه، دستگیره مچی و… داخل اتاق به وجود بیاید.

مزایای خرید رودری خودرو

استفاده از رودری برای ماشین، تنها جنبه زیبایی ندارد؛ بلکه در کنار ایجاد رنگی هماهنگ بین اتاق و درب ماشین، محلی برای جایگذاری نصب بلندگوهای سیستم صوتی خواهد بود. از طرفی مهم‌ترین کارایی رودری خودرو، قرار گیری دکمه‌های عملکردی مانند تنظیمات شیشه برقی، تنظیم آینه، تنظیم صندلی، تنظیم سیستم صوتی و… خواهدبود.

معرفی انواع رودری (تودری) خودرو

متناسب با میزان هزینه پرداختی برای خرید رودری ماشین، می‌توانید این قطعه را با انواع مختلفی خریداری کنید. در صورتی که تمایل دارید رودری خودرو، ساده و بدون هر طرح و نقشی باشد، خرید رودری ساده چرمی یا پلاستیکی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید طرح و نقشی زیبا به فضای کابین ماشین بدهید، خرید رودری طرح دار (رودری طرح چوب، رودری طرح چرم، رودری طرح فلز و…) را درنظر بگیرید. شاید هم بخواهید بین رنگ درب و صندلی‌های ماشین هماهنگی ایجاد کنند؛ در این صورت خرید رودری رنگی خودرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

چرا باید برای خودرو رودری خریداری کنیم؟

اگر از افرادی که قصد خرید رودری برای ماشین را دارند دلیل آن را بپرسید، خواهند گفت استفاده از توری برای درب ماشین کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. زمانی که شیشه‌های ماشین پایین هستند، بایستی از آن‌ها در برابر وارد شدن ضربه محافظت شود.

تا با شکستن شیشه، آسیبی به سرنشینان وارد نشود. ضمن اینکه در خودروهای امروزی سیم کشی‌های مربوط به سیستم بالابر شیشه، دزدگیر، سیستم صوتی، قفل درب‌ها و… مابین درب و رودری قرار می‌گیرد. با این اوصاف بایستی از دسته سیم کشی‌ها مراقبت شود. در نظر داشته باشید رودری وظیفه محافظت از سرنشینان را در برابر عوامل داخلی یا خارجی مصون می‌دارد.

رودری (تودری) خودرو شامل چه اجزایی است؟

رودری خودرو تنها به همان قابی که می‌بینید منتهی نمی‌شود. این رودری‌ها از فیبر و روکش تشکیل شده تا عایقی مناسب در کنار استحکام و دوام درب داشته باشد. اما زمانی که رودری ماشین را تهیه می‌کنید، بایستی اقلام همراه آن را بررسی کرده تا هنگام نصب با مشکل مواجه نشوید. مواردی که باید همراه رودری باشند عبارتند از:

  • خارهای رودری خودرو
  • دستگیره رودری درب ماشین
  • دستگیره بالابر عقب درب خودرو
  • بدنه یا رودری درب ماشین
  • کلیدهای شیشه بالابر جلو در رودری درب ماشین

چگونه رودری خودرو را نصب کنیم؟

برای نصب رودری ماشین، مراحل سختی را پیش رو نخواهید داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که محصول خریداری شده کیفیت مطلوبی داشته باشد. بهتر است رودری خودرو از جنس پلاستیکی یکپارچه باشند و برخلاف مدل های قدیمی تر، چند تکه نیستند. با توجه به وظیفه ای که به عهده دارند، باید مقاومت بالایی نسبت به رطوبت داشته باشند.

نصب تودری‌های ماشین را باید از باز کردن رودری‌های قدیمی آغاز کنید. کافی است پیچ‌های رودری را با کمک یک پیچ گوشتی باز کرده و آن را به سمت جلو بکشید. حواستان به سیم های متصل به درب و قسمت داخلی درب باشد. بایستی سوکت‌های برق را به آرامی جدا کرده تا بتوانید مجدد آن‌ها را به تودری جدید، متصل کنید.

بعضی از مدل‌های تودری موجود در بازار، دارای پیچ هستند و گروهی دیگر فقط به وسیله خارها متصل می‌شوند؛ بنابراین تودری را طوری مقابل درب قرار دهید که محل پیچ‌ها و خارها درست در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. قبل از اینکه پیچ‌ها را ببندید، سوکت‌های برق را متصل کرده تا ارتباط بین دکمه‌های درب و سیستم برقی ماشین برقرار شود. تودری را به آرامی به سمت در فشار داده و پیچ‌ها را محکم ببندید.

تازه های منتشر شده در وبلاگ گندمی :        دلیل خرابی شیشه بالابر خودرو چیست ؟

قیمت ست کامل رودری خودرو (تودری)

در صورتی که قصد تعویض رودری را دارید، بدون شک قیمت ست کامل رودری خودرو اولین نکته ای ست که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. همانطور که خرید سایر قطعات خودرو متاثر از نوع و مدل آن است، رودری ماشین هم از این قاعده مستثنی نیست. قاعدتا ماشین‌هایی که قیمت بالاتری دارند، وسایل جانبی‌شان هم از قیمت بیشتری برخوردار خواهند بود. علاوه براین خرید رودری ماشین جدید نیز قیمت بالاتری دارد.

زیرا برای مدل‌های جدیدتر امکانات بیشتر و همینطور متریالی بهتر استفاده شده است. تفاوت قیمت دیگری که بین انواع مختلف رودری مشاهده می‌شود، مربوط به طرح دار بودن یا ساده بودن رودری خواهد بود. در این میان رودری طرح دار خودرو گران قیمت‌تر هستند. به عنوان آخرین فاکتور موثر بر قیمت، باید به جنس رودری ماشین اشاره داشت. با این اوصاف برای خرید رودری چرم خودرو باید مبلغ بیشتری بپردازید.

نقطه نظر کارشناسان گندمی

 در این مقاله از گندمی به بررسی یکی از پرفروش ترین قطعات و لوازم جانبی ماشین یعنی رودری پرداختیم. این قطعه جزئی از لوازم یدکی تزئیناتی خودرو محسوب می‌شود، استفاده‌ای دو منظوره برای زیبایی و پوشش درب در قسمت داخلی دارد.

 به بیانی دیگر با خرید رودری خودرو، راننده می‌تواند تکیه گاهی مناسب برای دست خود تهیه کند. تا در زمان رانندگی حس راحتی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر، به کاربردن متریالی عایق برای رودری ماشین، سبب می‌شود تبادل دما بین محیط بیرون و داخل اتاق کمتر شده تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

البته با تمام این موارد، نمی‌توان زیبایی و جلوه ای که به فضای داخلی ماشین می‌بخشد را نادیده گرفت. مخصوصا برای آن دسته از افرادی که به هماهنگی طرح و رنگ بین درب خودرو، روکش فرمان، روکش صندلی و… توجه ویژه‌ای دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *