بهترین لاستیک تیغه برف پاک کن پراید قیمت تیغه برف پاک کن سمند ایساکو 405 لاستیک تیغه برف پاک کن متری

بهترین تیغه برف پاک کن ماشین

امروزه انواع تیغه های برف پاک کن و لاستیک های این سیستم را با استانداردهای مختلف می توانید در بازار مشاهده نمایید. استفاده از برف پاک کن شما را یاری می کند که در روزهای برفی و بارانی بتوانید برای افزایش دید خود از قابلیت‌ های آن بهره ببرید. لازمه رسیدن به این هدف، خرید لاستیک تیغه برف پاک کن ماشین مناسب و نصب آن بر روی خودرو خواهد بود. شاید نامناسب بودن تیغه برف پاک کن بتواند کارایی این سیستم ایمنی را عملاً زیر سوال ببرد. با این حال کسب اطلاعات کافی در این خصوص حائز اهمیت است. ابتدا اجزای تیغه برف پاک کن ژله ای و … بررسی می کنیم. همچنین در آخر به قیمت تیغه برف پاک کن سمند ایساکو نیز می پردازیم.

برف پاک کن چیست؟

برف پاک کن به ابزاری بر روی خودروها گفته می شود که روی شیشه جلو و در بخشی از خودروها بر روی شیشه عقب نصب خواهد شد. استفاده از این فناوری می‌ تواند برای از بین بردن برف، باران، یخ و ذرات کثیف، کاربرد خود را نشان دهد. علاوه بر این، ابزار ضروری به کار رفته بر روی خودرو می تواند نقش موثری در بهبود رانندگی ایفا نماید. برف پاک کن با استفاده از یک بازو تشکیل شده و بر روی این بازو یک تیغه لاستیکی بلند نیز نصب می‌ شود. بخش دیگر برف پاک کن یک گشتاور داشته که باعث حرکت بر روی شیشه های خودرو خواهد شد. مهمترین بخش از برف پاک کن، تیغه های آن می باشد. تیغه های نصب شده بر روی آن می تواند آب و برف و یخ را به راحتی از روی شیشه پاک نماید. این روزها برای ساخت برف پاک کن از یک مخزن نیز کمک می گیرند. راننده می تواند مخزن برف پاک کن را با آب و مایع های شوینده شیشه پر کرده و به منظور پاک کردن شیشه ها از آن ها کمک بگیرد.

عملکرد برف پاک کن چگونه است؟

قطعات مهم استفاده شده در برف پاک کن، 2 عدد قطعه مکانیکی است. وظیفه این قطعه­ ها، تامین نیروی حرکت با سرعت زیاد و رفت و برگشتی تیغه برف پاک کن روی شیشه است. برای دانستن عملکرد برف پاک کن، باید بگوییم که برف پاک کن یا همان شیشه پاک کن با دو فرایند الکترونیکی کار می­ کنند:

  • فرایند اول: برف پاک کن ترکیبی از چرخ نده مارپیچ و موتور الکتریکی که نیروی شیشه پاک کن را تامین می­ کند.
  • فرایند دوم: به کمک یک اتصال که نیروی دورانی موتور برقی که برف پاک کن را قادر به حرکت رفت و برگشتی می­ کند.

برف پاک کن ­ها سرعت زیادی دارند، پس برای حرکت رفت و برگشتی با این سرعت به نیروی زیادی نیاز است. پس برای تامین این نیرو، از یک چرخ دنده مارپیچ که به موتور برقی کوچک متصل شده است، استفاده کرده ­اند. این چرخ دنده سرعت چرخ موتور را 50 مرتبه کندتر و گشتاور موتور را 50 برابر بیشتر می ­کند. نیروی تولید شده از این چرخ دنده­ ها، سبب حرکت تیغه­ های برف پاک کن روی شیشه خودرو می­ شود.

انواع تیغه برف پاک کن

همان گونه که عنوان کردیم تیغه برف پاک کن در شکل های مختلف و با استفاده از متریال گوناگون طراحی و در اختیار کاربران قرار داده می شوند. تیغه برف پاک کن ­ها به سه مدل ژله ­ای، معمولی و هیبریدی و نمونه دیگر آن برف گیردار در بازار وجود دارد.

تیغه برف پاک کن فلزی (معمولی)

تیغه برف پاک کن معمولی، ساده­ ترین و متداول ترین نوع تیغه بر روی خودروها می­ باشد. از پلاستیک فشرده شده، در تیغه برف پاک کن معمولی استفاده شده است. در ایران به تیغه برف پاک کن معمولی، تیغه فابریکی هم گفته می ­شود. از تیغه معمولی، در اکثر خودروهای داخلی استفاده می­ شود و دارای قیمت مقرون به صرفه ­ای نیز می­ باشد.

تیغه برف پاک کن ژله ای

تیغه برف پاک کن ژله ­ای، بهترین نوع تیغه برف پاک کن می­ باشد. این تیغه، نسل جدیدی از تیغه­ های برف پاک کن می ­باشد. جنس این تیغه از سیلیکون می­ باشد. این امر باعث شده که این تیغه ­ها طول عمر بیشتر و در برابر سرما و گرما مقاومت بیشتری داشته باشند. یک ویژگی بسیار مفید تیغه ژله ­ای این است که موقع تمیز کردن شیشه ­های خودرو، هیچ لکه ­ای از آب روی شیشه به جا نمی­ گذارد. تیغه برف پاک کن ژله ­ای مناسب برای افرادی است که در شرایط بارانی بیشتر رانندگی می­ کنند.

تیغه برف پاک کن هیبریدی

تیغه هیبریدی یا ترکیبی همانطور که از نام آن پیدا است، ترکیبی از برف پاک کن های معمولی فلزی و ژله ای هستند. در واقع از مزایای عملکرد برف پاک کن های فلزی و ویژگی های آیرودینامیکی و ظاهر برف پاک کن های ژله ای برخوردار هستند. تیغه ژله ای از یک نقطه به بازوی برف پاک کن متصل است ولی تیغه هیبریدی از چند نقطه متصل می باشد. زیرا انشان دهنده این است که تیغه هیبریدی قدرت و سرعت پاک کنندگی بیشتری نسبت به ژله ای دارد.

تیغه برف پاک کن برف گیردار

تیغه برف پاک کن برف گیردار، برای عموم افراد بسیار شناخته شده نیست و خیلی مورد استفاده قرار نمی ­گیرد. این تیغه برای افرادی است که در مناطق کوهستانی که اکثرا بارش برف و باران زیاد است، مناسب می باشد. تیغه برف گیر دار مخصوص پا کردن یخ و برف­ های سخت و زیاد از روی شیشه­ های خودرو می باشد.

بهترین لاستیک تیغه برف پاک کن پراید قیمت تیغه برف پاک کن سمند ایساکو 405 لاستیک تیغه برف پاک کن متری

بهترین تیغه برف ‌پاک ‌کن پراید

اگرچه تیغه برف‌ پاک‌ کن نیز مانند دیگر لوازم مصرفی خودرو عمر مشخصی دارد، اما یکی از عوامل مهم در انتخاب تیغه برف‌ پاک‌ کن، میزان عمر مفید آن است. تیغه‌ های معمولی در برابر سرما یا گرما مقاومت ندارند و خیلی زود خراب و ازکار افتاده می‌ شوند؛ در مقابل، تیغه‌ های ژله‌ ای به دلیل نوع جنس آن‌ ها، در شرایط آب‌ و هوایی مختلف، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌ دهند. در نتیجه بهترین تیغه برف پاک کن پراید یا هر خودروی دیگری تیغه ژله ای می باشد.

اجزای تیغه برف پاک کن ماشین

اجزای تیغه برف پاک کن بسیار مهم و ساده می باشد. در ادامه اجزای تیغه برف پاک کن شیشه را بررسی می کنیم.

بازوی برف پاک کن

بازوی برف پاک کن معمولاً از فلز ساخته شده است. می توانید این قطعات را از نمایندگی ایساکو در مشهد خریداری کنید.

اتصالات

این اتصالات، تیغه برف پاک کن را به بازوی برف پاک کن متصل می­ کنند. مهم است که از کانکتور مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که برف پاک کن بی صدا و به طور کارآمد عمل می کند.

خم کننده های فنری

خم کننده­ های فنری به این دلیل استفاده می شوند که تیغه لاستیکی فشار یکنواخت داشته باشد و در تمام طول کار خود خاصیت پاک کنندگی را حفظ کند. انحنای خم کننده ­های فنر با شیشه جلو خودرو مطابقت دارد تا بین تیغه و شیشه تماس کامل داشته باشد.

عنصر لاستیکی

ساخته شده از لاستیک طبیعی لبه انعطاف ­پذیر را تضمین کند؛ زیرا تیغه در پایان هر ضربه در طول شیشه جلو تغییر زاویه می دهد. عنصر لاستیکی که با شیشه تماس پیدا می­ کند برای کاهش اصطکاک با یک پوشش مخصوص و پودر گرافیت به صورت سطحی تامین می شود و مشخصات دقیق تشکیل شده باعث می شود، زاویه ­ای صاف را در حین چرخاندن برف پاک کن به جلو و پایین شیشه جلو تضمین کند. از بین همه این قسمت­ ها، عنصر لاستیکی قسمتی است که بیشتر در معرض سایش قرار می گیرد. همچنین لاستیک در برابر نور خورشید، آب و هوا دچار فرسودگی و در نتیجه خراب می شود.

اسپویلر

اسپویلر بر روی برف پاک کن شیشه جلو رانندگان نصب شده است تا کارآیی آیرودینامیکی آن را کاهش داده و در هنگام رانندگی با سرعت زیاد، بادگیر را کاهش دهد.

علائم خرابی برف پاک کن خودرو

اگر برف پاک کن خودرو شما به سختی حرکت می­ کند، دلیل آن می­ تواند از موتور شیشه پاک کن باشد. زیرا باید آن را تعمیر یا تعویض کرد. اگر تیغه برف پاک کن خودرو شما این مشکل را داشته باشد، تیغه ­ها یا شل یا سفت حرکت می ­کنند. اگر تیغه برف پاک کن خودرو شما دارای صدای ناهنجار است، به احتمال خیلی زیاد برف پاک کن خودرو شما قدیمی شده باشد. برای این کار باید تیغه ­های برف پاک کن خود را تعویض کنید. اگر آب پاش برف پاک کن شما کار نکند، به احتمال خیلی زیاد یکی از دلایل اشاره شده را دارد که می­ توانید بدون مراجعه به مکانیک، آن را خودتان نیز حل کنید. از مشکلات رایج کار نکردن آب پاش شیشه پاک کن عبارت ­اند از: خالی بودن منبع آب پاش، گرفتگی آب پاش، یخ زدن مایع شیشه شوی، نشتی یا پارگی شلنگ شیشه شوی و … باشد.

بهترین لاستیک تیغه برف پاک کن پراید قیمت تیغه برف پاک کن سمند ایساکو 405 لاستیک تیغه برف پاک کن متری

قیمت تیغه برف پاک کن ماشین

در قیمت تیغه برف پاک کن عوامل زیادی تاثیرگذار است. باید توجه داشته باشید که تیغه مورد نظر دارای مقاومت و کیفیت بالا، عملکرد مطلوبی در تمیز کردن شیشه ها، طول عمر بالایی داشته باشد و … در انتخاب تیغه برف پاک کن، توجه به جنس لاستیک تیغه و کیفیت آن مهم است. زیرا تیغه ها در صورت نداشتن کیفیت لازم، پس از چند بار که از برف پاک کن استفاده می شود، ممکن است پاره شده و کارایی خود را از دست بدهند. از این رو ضروری است حتما به هنگام انتخاب تیغه ها به جنس و کیفیت لاستیک تیغه ها توجه کنید. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تیغه برف پاک کن ماشین خود می توانید با کارشناسان قیمت قطعات خودرو در سایت گندمی از طریق شماره های زیر ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *