راهنمای خرید باتری

آشنایی کامل با باتری پراید و راهنمای خرید باتری پراید

پراید، یکی از پرطرفدارترین خودروهای داخل ایران است. زیرا با وجود اینکه مدت زمان زیادی از متوقف شدن تولیدش می‌گذرد، هنوز هم بازار خودش را دارد و جایگاهش را حفظ کرده است. بنابراین دور از انتظار نیست که قطعات آن هم از فروش بالایی برخوردار باشند. از جمله موارد ضروری برای این خودرو، راهنمای خرید باتری پراید است. چراکه طبق بررسی‌های انجام شده، فروش باتری پراید نسبت به سایر خودروها رایج‌تر است. در ادامه این مقاله از فروشگاه گندمی به راهنمای خرید و پاسخ به این سوال که باتری پراید چند آمپر است ، می‌پردازیم. همچنین برای خرید انواع لوازم یدکی در مشهد به فروشگاه گندمی میتوانید مراجعه کنید.

باتری پراید چند آمپر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، آمپر باتری پراید 50 است. این آمپر برای مدل های مختلف این خودرو مانند پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید وانت، پراید صبا و پراید ۱۵۱ وانت یکسان خواهدبود. ولتاژ این باتری هم 12 ولت بوده که در سایر ماشین‌های سبک نیز دیده می‌شود. باید گفت باتری پراید با آمپر 50 ارزان‌ترین نوع باتری به شمار می‌رود و برندهایی مانند باتری اوربیتال، باتری صبا واریان، زیتکس، سیلور و سوزوکی در بازار به فروش می‌رسند.

البته اگر از چراغ و سیستم‌های برقی پرمصرف برای خودرو خود استفاده می‌کنید، باتری پراید 60 آمپر را خریداری کنید. با این تفاوت که بایستی حدود 15% اختلاف قیمت را بپردازید. شاید علاقه مند به این موضوع باشید که به قولی پرایدی اسپورت داشته و سیستم‌های صوتی و الکترونیکی قوی روی خودرو خود نصب کنید. در این شرایط باتری پراید 66 و 74 آمپر را درنظر بگیرید.

کدام باتری برای پراید مناسب است؟

بدون شک بهترین باتری برای پراید، باتری فابریک آن است. آخرین مدلی از باتری که برای پراید در بازار به فروش رفته، باتری پراید 132 اتمی، 12 ولت و با آمپر باتری پراید 50 است. در میان تمام باتری‌های پراید موجود در بازار، باتری اتمی که به باتری سیلد یا خشک هم شناخته می‌شود، مزایای بیشتری دارند. زیرا به نسبت باتری اسیدی، دردسر کم‌تری خواهندداشت. از جمله بهترین برندهای باتری پراید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باتری پراید برند پوما
  • باتری پراید برند اطلس
  • باتری پراید مارک سپاهان باتری
  • باتری پراید صبا باتری

بهترین باتری برای پراید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر قصد دارید بهترین باتری پراید را خریداری کنید، باید با ویژگی‌های باتری خوب آشنا باشید. این ویژگی‌ها شامل:

  • اتمی بودن باتری
  • داشتن درپوش یکپارچه
  • دارای کارایی تا 7 سال
  • بی‌نیاز بودن نسبت به آب مقطر
  • کلسیم- کلسیم بودن باتری مخصوصا در مناطق سردسیر
  • استفاده از فناوری کلسیم-کلسیم و کلسیم-سیلور

باتری پراید

کدام باتری پراید طول عمر بیشتری دارد؟

باتری ماشین پراید حدود 2 تا 3 سال عمر می‌کند. اما این بازه زمانی برای همه ماشین‌ها یکسان نیست. چراکه متاثر از تعداد استارت زدن ماشین و کارکرد آن خواهدبود. علاوه بر این موارد دیگری نیز بر طول عمر باتری پراید موثر است:

  • برند باتری
  • شرایط رانندگی
  • نگهداری از باتری
  • نوع باتری از نظر اتمی یا اسیدی بودن
  • بررسی سلامت تجهیزات برقی خودرو

فاکتورهای موثر بر قیمت باتری پراید کدامند؟

فاکتورهای زیادی بر قیمت باتری پراید موثرند. در مقایسه قیمت انواع باتری پراید، باید گفت باتری‌های اتمی نسبت به اسیدی نیازمند پرداخت هزینه بیشتری هستند. علاوه براین هرچه آمپر باتری پراید بیشتر باشد، گران‌تر خواهدبود. مورد دیگری که در قیمت باتری پراید اثرگذار است، شرکت‌های تولیدکننده آن هستند که در باتری‌های خارجی، مخصوصا کره‌ای، قیمت بالاتری دارند.

عمر باتری پراید چند سال است؟

اولین موردی که در طول عمر باتری پراید موثر است، کیفیت ساخت آن خواهدبود. بطورکلی باتری‌های پراید دارای صفحاتی هستند که هرکدام سلول‌هایی را در خود دارند. داخل این سلول‌ها یون‌هایی تعبیه شده که هر بار شارژ یا دشارژ شدن باتری، کیفیت صفحات کاهش می‌یابد. درنظر داشته باشید بعداز طی 40 هزار کیلومتر یا با گذشت 3 سال از استفاده باتری، بهتراست تعویض شود.

باتری پراید اسیدی بهتر است یا اتمی؟

بطور کلی انواع باتری ماشین در بازار موجود است که پراید فابریک از نوع اتمی است. این نوع باتری دارای صفحات کلسیمی بوده و می‌توانند تا 7 سال، برق را ذخیره کنند. اما باید توجه داشت باتری‌های اتمی بهترین بازدهی را در مناطق سردسیر دارند. در مقابل این باتری‌ها، باتری‌های اسیدی هستند که امروزه کمتر به چشم می‌خورد. چراکه هفته‌ای یکبار لازم بود آب سلول‌های باتری بررسی شود. در مقایسه قیمت باتری اسیدی با باتری اتمی پراید هم باید گفت باتری‌های اتمی گران‌تر هستند زیرا تکنولوژی ساخت آن ها متفاوت است.

کلام پایانی

در این مقاله به موضوع راهنمای خرید باتری پراید، به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات این خودرو پرداختیم. باید بدانید که بهترین باتری پراید کمتر از 50 آمپر است و آمپرهای بالا به موتور آسیبی جدی وارد می‌کند. دیگر نکته‌ای که هنگام خرید باید درنظر داشت، ابعاد مناسب برای باتری پراید بوده که بعداز نصب، لق نزند. بهتراست تاریخ تولید باتری را بررسی کنید تا بیشتر از 1ماه از تاریخ تولیدش نگذشته و دارای کارت گارانتی با حداقل 1 سال باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *