بنزین بی کیفیت با موتور چه می کند؟

بنزین بی کیفیت با موتور چه می کند؟

بنزین اصلی‌ترین ماده‌ای است که در حرکت خودرو موثر است. به همین خاطر استفاده از بنزین بی‌کیفیت می‌تواند تاثیر بسزایی را در عملکرد خودرو بگذارد. اما برای اینکه بدانید بنزین بی‌کیفیت با موتور چه می‌کند و چگونه می‌تواند موتور را تحت تاثیر قرار دهد، تا پایان این مقاله فروشگاه گندمی را همراهی کنید.

خرابی موتور با بنزین بی کیفیت

مهم ترین آسیبی که استفاده از بنزین بی‌کیفیت می تواند به خودرو بزند، کاهش توان موتور است. چراکه بنزین بیشترین تماس را با موتور دارد. به بیانی دیگر اگر بنزین با کیفیت ماشین به سیلندر نرسد، کیفیت احتراق انرژی سوخت، به اندازه احتراق انرژی سوخت با کیفیت نیست. به همین خاطر پیشرانه ماشین خروجی مطلوبی نداشته و در نهایت توان موتور کاهش خواهد یافت. پس در نتیجه بنزین بی کیفیت میتواند باعث دلیل کاهش شتاب خودرو شود.

بد استارت خوردن موتور ماشین به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت

دیگر پیامد استفاده از بنزین بی‌کیفیت، بد استارت خوردن ماشین است. بنزین بی‌کیفیت که درجه اکتان پایینی دارد، هنگام استارت زدن که به محفظه احتراق وارد می‌شود، جرقه زنی به درستی انجام نخواهدشد. با این تفاسیر اگر استارت زنی به طور کامل صورت نگیرد، ماشین بد استارت می‌خورد. پس پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق، خرید بنزین با کیفیت را در الویت قرار دهید.

آلوده شدن قطعات حساس به خاطر استفاده از بنزین بی کیفیت

آلوده شدن قطعات حساس ماشین دیگر نتیجه استفاده از بنزین بی‌کیفیت است. چراکه احتراق ناقص ناشی از بنزین با کیفیت پایین، سبب ایجاد دوده و کثیف شدن شمع‌ها می‌شود. با کثیف شدن شمع ماشین، شاهد لرزش خودرو به دلیل آلودگی‌هایی ست که به سر سیلندر وارد شده‌اند. نتیجه این امر آسیب دیدگی رینگ و پیستون و دیواره‌های سیلندر خواهدبود. با درنظر گرفتن هزینه‌های بالا برای تعمیر این قطعات، بهترین کار پیشگیری است. به همین خاطر با استفاده از بنزین با کیفیت، از این خرابی‌های دردسرساز و متحمل شدن هزینه‌های بالا، جلوگیری کنید.

افزایش مصرف سوخت با استفاده از بنزین بی کیفیت

افزایش مصرف سوخت، دیگر پیامد استفاده از بنزینی با کیفیت پایین است. چراکه این نوع بنزین بعداز پر کردن باک، در کمتر زمان ممکن تمام خواهدشد. علاوه براین با مشکلات سوخت سوزی و کاهش کارایی موتور نیز همراه خواهدشد.

استفاده از بنزین بی کیفیت و شنیدن صداهای غیرعادی

اگر صداهایی مانند قرقره، دیس و… شنیدید، این احتمال را بدهید که از بنزین بی‌کیفیتی برای ماشین استفاده کرده‌اید. به همین خاطر در اولین قدم می‌توان با جایگزین کردن بنزینی با درجه کیفی بالا، این مشکل را برطرف کرد.

خرابی موتور با بنزین بی کیفیت

ایجاد مشکل در سوخت رسانی به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت

استفاده از بنزین بی کیفیت برای ماشین، مشکلاتی مانند انسداد لوله، فیلتر و… را به همراه دارد. این موارد سبب کاهش جریان سوخت و عملکرد موتور نیز خواهدشد.

کلام آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که “بنزین بی کیفیت با موتور چه می‌کند”. عملکرد خودرو و تاثیرات بنزین را مورد بررسی قرار دادیم. اما برای اینکه بدانید چگونه می توان بنزین با کیفیت را تشخیص داد، باید گفت، خرید از منابع معتبر، درنظر گرفتن استانداردها و بررسی کردن عملکرد خودرو می‌تواند به شما کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *